Få råd og vejledning til hvordan du som billedkunstner kan bruge sociale medier strategisk

Facebook, Twitter, Instagram – sociale medier er i dag et vigtigt forbindelsesled mellem mennesker, og som billedkunstner kan du bruge medierne strategisk til at promovere dit arbejde. På kurset vil vi gennemgå, hvordan sociale medier aktivt skaber synlighed, og hvordan en digital strategi fremmer og styrker ens online profil. Vi ser på gode eksempler fra andre og diskuterer hvilke etiske problemstillinger brugen af sociale medier kan rejse i forhold til at have en kunstnerisk praksis.

I løbet af dagen vil der være oplæg, workshop og individuel vejledning, så du får praktisk erfaring og kommer fra kurset med gode idéer og en personlig strategi til, hvordan du som billedkunstner kan trænge igennem på de sociale medier.

Forberedelse

Medbring egen computer eller tablet.

Ved tilmelding skal du sende et par linjer om dig selv, og hvorfor, du gerne vil deltage.

 

Foto: Jo Kyrre Skogstad

Underviser:

Frida Gardarsdottir er cand.mag. i historie og film- og medievidenskab fra Københavns Universitet. Hun har arbejdet med kultur og formidling i flere år; som redaktør, underviser, oversætter, tekstforfatter og som kommunikationsmedarbejder f.eks. hos Have Kommunikation. I sit nuværende job arbejder hun som PR manager på Gerlev Idrætshøjskole.

 

 

 

 

 

Tid:
Tirsdag d. 9. oktober 2018, kl. 10-16

Sted:
København

Egenbetaling:
300 kr. inkl. en let frokost. (For ikke BKF-medlemmer: 600 kr.)

Tilmelding:
Tilmelding foretages via email på kmfp@bkf.dk senest 3. september 2018. Ved tilmelding skal du sende et par linjer om dig selv, og hvorfor, du gerne vil deltage.